Din Første Hjemmeside – Kom Perfekt fra Start!

Din Første Hjemmeside – Kom Perfekt fra Start!
18. marts 2020 By akupunktur-allergi.dk Blog

Går du rundt med den perfekte idé, eller mangler du en ny hjemmeside til at poste dine fede billeder og tekster, så bliv hængende! I det nedstående skriv finder du de nødvendige informationer og råd til at blive top trænet i at designe og kreere. Og jeg lover dig! Når du har læst artiklen færdig, så er du klædt på til at lave din helt egen hjemmeside!  

Begrebet \’Hjemmeside\’ dækker over den digitale platform som er samlepunktet mellem DIG – Som Hjemmesideindehaver – og din målgruppe. Hjemmesiden består af en masse indhold og informationer, som er blevet opsat og organiseret i lækre, smarte og ikke mindst overskuelige desings. Den traditionelle hjemmeside består typisk af en forside, hvor det mest relevante \’Content\’ indgår. Derudover er der visse \’obligatoriske\’ indholdssegmenter som skal indgå. Heriblandt en \’Om os\’ side, hvor de vigtiste og mest praktiske informationer om virksomheden er placeret. Derudover er der vigtigt at dit produkt fremgår tydeligt på hjemmesiden, og produktet skal gerne afspejle designet og de generelle temaer som foregår på hjemmesiden.

Eks.

Virksomheden WaterFictive A/S (fiktiv) sælger vandsportsprodukter. Deres hjemmeside er farvemæssigt designet med blå farvetoner. Derudover er der grafisk arbejdet med at belyse de sportsgrene, som virksomhedens produktsortiment omfatter.  

Hvad der indtil nu er blevet introduceret i det ovenstående skriv, er blot toppen af isbjerget i hjemmesideprocessen. Udover alt det visuelle er der også et hav af andre emner og aspekter, som gør sig gældende. 

3 afgørende områder :  

Nedenfor finder du 3 vigtige områder som Du SKAL have styr på før du starter dit Hjemmeside-eventyr.  

Dit logo er hjemmesidens kendetegn og frontfigur. Især når det er en ny hjemmeside, er det vigtigt at dit logo skaber \’Attention\’. Det er logoet som din målgruppe skal huske Dig på. Derfor er det altafgørende at logoet er fængende og at det afspejler DIG og Din Virksomhed. 

2. GDPR (General Data Protection Regulation)

Hvis du er en virksomhed som håndterer data, er det et must, at du har styr på General Data Protection Regulation (GDPR). Vi har her at gøre med Persondataforordningen, som er den lov, som sætter de klare retningslinjer for hvordan, hvornår og hvor meget du må anvende data. Indsigt i GDPR er altafgørende for DIG og Din Virksomhed, hvis du beskæftiger Dig med netop data.

3. SEO 

Når din målgruppe søger på google efter forskellige ting, er det altafgørende for dig, at du placeres højt i søgefeltet. Det er derfor vigtigt at have styr på SEO, da det er et redskab som styrker dine forudsætninger for at ende højest i søgeresultaterne.  

 

Så er der ikke andet for end at sige GOD REJSE ind i  Hjemmesideuniverset! 

 

 

 

 

 

Post your Comments